25 Ekim 2018 Perşembe

MUSTAFA ATA TUVALET ALIŞKANLIĞINI NASIL KAZANDI




Herkese merhabalar
Yazının başlığından da anlaşılacağı gibi Mustafa Ata artık bezi bıraktı, ve tuvalet alışkanlığı kazandı. Tabi ki bu öyle hadi gel artık çişimizi kakamızı tuvalete yapıyoruz ,tamam peki annecim gidelim diyerek başlamadı. Onun için altına yapmak ne kadar eğlenceli olsa da benim için sancılı bir süreçti. Çünkü çocuğun buna hazır olması kadar annenin de bu duruma hazır olması gerekiyor.
Mustafa Ata uzun zamandır hazır oldduğunun sinyallerini veriyordu ama o dönemlerde evde olmadığımız için hep erteledim.
Mustafa Ata'da ki en büyük belirti ise uykudan kuru kalkmasıydı. Çiş yaparken durarak yapıyordu, kaka yaparken saklanıyordu. Ve bezini istemiyor sürekli çıkarmak için çekiştiriyordu.
Ve 8 Ağustos'ta sabah uyanınca bezi çıkardık. Tüm gün takmadık. Ama tuvalet harici her yere yaptı. Gündüz uykusundan kuru kalktı. Ama tuvaletinin olup olmadığını sorunca yok dedi ama 5 dakika sonra yine gitti parkeye yaptı. Tabi ben sakin kalacağım, tepki göstermemeliyim diye içimde çığlıklar atıyorum. 
İkinci gün sabah yine kupkuru uyandı,çişe götürdüm yapmadı, bende zorlamadım ama biliyorum çişi var sürekli peşindeyim. Tabi ki yine parkeye yaptı,balkona yaptı.... Bense elimde bir bez bir vileda çiş nöbetindeyim. Gündüz uykusundan kuru kalktı. Ve ilk kez çişini tuvalete yaptı. Tabi bizim evde bir bayram havası... Ama havamız kısa sürdü bir sonra ki çiş yine yere oldu 😂
Üçüncü gün sabah uyandı sordum çiş yok dedi, bende kaderime razı olmuş bir şekilde tamam dedim. Nasılsa yere yapacak bende temizleyeceğim diye düşünürken geldi 
- Anne çiş dedi 
İtiraf ediyorum ilk bana anne dediğinde böyle duygulanmıştım birde anne çiş dediğinde 😄
günün devamında bazen söyledi bazen kaçırdı ama sonunda mantığını anlamıştı 
Ve dördüncü günde bu  işi çözmüştük. Artık tuvalete yapması gerektiğini biliyordu.
 Ama geçen günlerde havaların soğumasıyla bir kaç gün ufak ufak kaçırmalar oldu, ama biraz sıkı giydirince onu da hallettik.
Bizim o günden bu güne en büyük problemimiz Mustata Ata lazımlık kullanmak istemiyor,klozet küçültücü aparat aldım ona da oturmayı kesinlikle reddetti. İlk öğrendiği zamanlar da klasik tuvalete yapıyor orada biraz sa su ile oynuyordu ama şimdi havalar soğuk klozeti benim yardımımla küçültücü olmadan kullanıyor. Ara ara teklif ediyorum ama küçültücüyü bir gün kabul eder umarım.
Gelelim benim kendimce yaptığım şeylere,
Asla üstüne gitmedim, kızmadım. Altına yaptığında suçlamadım. Her seferinde olabilir annecim dedim.( İkinci gün gece yatakta ağladığım doğrudur 😂
Yatağının altına yatak koruyucu serdim.
Tuvaletini yaptıktan sonra sifona  basmasına, ellerini kendinin yıkamasına izin verdim. Suyu çok sevdiği için ona teşvik oldu bence :)
Evet itiraf ediyorum hala daha çişimize kakamıza bay bay diyoruz 
Erkek çoçuğu biraz daha kolay sanırım tatil boyunca yanımda su şişesi işe gezdim tuvalet bulamadığımız yerde çok işime yaradı.
Siz bezi bırakmadan önce bol bol iç çamaşırı stoklayın. Ben yaz günü yeter diye düşünürken 2. gün çamaşır almaya çıktım :)
Çocuğunuz oyun dalsa bile siz dalmayın ufak tefek kaçamakları da maruz görün :)
 Eğer çocuğunuz da ki sinyalleri doğruysa asla pes etmeyin. Çünkü bir kere pes edip beze başlarsanız aynı sıkıntıları yeniden yaşayacaksınız. Ben emzirmeyi bıraktığımda da  ilk 3 gün çok zorlanmıştım. 
Tuvalet alışkanlığı kazandırmadan önce de çok okudum, deneyimli arkadaşlarıma sordum ve hepsi gece çişe kaldırmaya alıştırma dedi. Bende öyle yaptım,yatmadan tuvalete götürdüm yatırdım. Çünkü gece çişe kalkan çocuklarda bu alışkanlık okul dönemine kadar devam ediyormuş. Aklınız da olsun.
Şimdilik  herşey yolunda. Umarım böyle de devam eder. Ben aklımda olanları ve not aldığım şeyleri yazdım. Yine bir anne olarak sormak isterseniz bu postun altına yorum yazabilir yada instgaram hesabımdan bana ulaşabilirsiniz

Buray kadar okuduysanız çook teşekkür ederim
Sevgiler Ayda'dan
💛💛💛










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder