22 Kasım 2015 Pazar

***MUŞMULA YADA DÖNGEL YADA TÖNGEL***



Herkese merhabalar. ..
Karşınızda  dün  manavda görünce çığlık atıp sevinmeme neden olan meyve  olan muşmula var. Biz Balıkesir'de töngel deriz ve hiç para verip almamıştım.  Çünkü anneannemin bahçesinde ağacı vardı ordan toplayıp yerdik.. Yıllardır yememiştim o yüzden bu sevincim :)
Faydaları saymakla bitmiyor... Bunlar araştırıp sayabildiklerim :)
Muşmula Faydaları:
* C vitamini ve mineraller açısından zengin olan muşmula, bağırsak ve böbreklerin düzenli çalışmasını sağlıyor.
* Böbrek kum ve taşlarının dökülmesine yardım eder.
* Bağırsakların iyi çalışmasını sağlar.
* İncebağırsak iltihabı, ishal ve dizanteriyi giderir.
* Kan dolaşımını düzenler.
* Sinirleri güçlendirir.
* Mide hastalıklarında faydalıdır.
* Lumbago ve nikriste kullanılır.
* Ana karnındaki ceninin düşmesini önler.
* Muşmula yaprakları şeker hastalığına iyi gelir.
* Muşmulanın çekirdeği idrar artırıcıdır.
Daha önce yemediyseniz gördüğünüz yerde bir tadına bakın derim.  Ama biraz olmuşunu yemelisiniz çünkü adı üzerinde muşmula... Yüzünüzün alacağı şekli ben biliyorum
Ayda'dan Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder