25 Haziran 2019 Salı

PEMBE GÖL(KALPLİ GÖL)/ ÇANAKKALE-DALYAN





Herkese merhabalar

Dünyada sadece 8 yerde bulunan pembe göllerden birinin Çanakkale Dalyan da olduğunu biliyor muydunuz. Hem de kalp şeklinde.
Yerel halk tarafından hem Kalpli Göl hem de Pembe göl
Göl olarak adlandırılıyor Bence ikisi de olur içerdiği yüksek tuz oranından dolayı zaman zaman rengi pembeye dönüyormuş ama ben gittiğimde yaz mevsimi olduğu için rengi maviydi ama şekli kalp şeklindeydi. Pembe göllerin sırrı içinde ki alglerde gizli… Bu algler bazı kozmetik ürünlerinde de kullanılabiliyor.

Ezine’nin Dalyan köyünde bulunan bu kalpli gölü görmeye gelenleri ise karşılarında Bozcaada manzarası karşılıyor. Doğanın bir mucizesi olan Çanakkale’nin pembe gölü, eski bir yerleşim yeri olan Alexandra Troas antik kentinin de bir parçası konumunda. 

Dediğim gibi biz gittiğimizde mevsimden dolayı mavi renkliydi ama ben yine de pembe halinde görmeniz için başka bir siteden bir fotoğraf alıntı yaptım yolunuz düşerse mutlaka uğramalısınız.


💚


Her zaman söylüyorum biz cennet bir ülkede yaşıyoruz ve bu ülkenin her ilinde, ilçesinde, köyünde görmeye değer mutlaka bir yerler vardır.
Buraya kadar okuduysanız çok teşekkür ediyorum biliyorum biraz ara verdim post yazmaya ama elimde olmayan aksilikler vardı şimdi yeniden yazmaya başlıyorum. Ne kadar Instagram'da aktif olsamda blog her zaman benim için çok önemli.
Bir sonraki yazıda görüşürüz
Sevgiler Ayda'dan
💛💛💛









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder