13 Ağustos 2015 Perşembe

***DOSTLUK EKMEĞİ***


Herkese merhabalar... Uzun zamandır elimde olan Dostluk Ekmeğini bugün itibariyle bitirmiş bulunuyorum...:) Daha önce elimde bu kadar uzun süre bir kitap bekletmemiştim. Ama bitirmenin haklı gururu var üzerimde :)İlk başlarda beni sıksa da ve yaz mevsimi olması sebebiyle elime çok sık alamasam da bitirmeden bırakmak istemedim.. Ama sonunda değdi.. Beni okuduğuma pişman etmedi... :)Ve kitabı almam da etken şudur ki üzerindeki yazı

***
Bir damla gözyaşı ve umutla yoğrulmuş küçük bir hediye, 

kırılan kalbinizi iyileştirip tüm hayatınızı değiştirmeye yeter mi?

***

Sizi bilmem ama ben bu soruya yeter dedim :)
Kısaca şöyle özet geçeyim size;)
Julia Evarts, yaşama sevincini kaybetmiştir. Çektiği tüm acıların ise tek bir sorumlusu vardır. Bir zamanlar en yakın arkadaşı olup da artık yüzünü bile görmek istemediği kız kardeşi...
Bir gün küçük kızı Gracie ile birlikte eve geldiklerinde, kapının önünde çiçek desenleriyle bezenmiş bir tabak ve yanında bir tarif bulurlar. Üzerine ise bir not iliştirilmiştir: "Umarım beğenirsiniz." Julia, bu beklenmedik hediyeden kurtulmak istese de kızını mutlu etmek adına tarifi denemeye karar verir.
Çok geçmeden kasabalarına yeni taşınmış olan iki kadınla tanışır. Eşini kaybetmiş olan Madeline Davis, hayata tek başına devam etmenin bir yolunu ararken, ünlü çellist Hannah Wang de Brisay ise kocasıyla boşanmak üzeredir. 
Dostluk Ekmeği basit bir hikaye değil. Yani herkes ekmek pişiriyordan ibaret değil. Ekmek sadece lezzetli bir araç olmuş bu hikayeyi anlatmak için. Aile ilişkilerine, ikili ilişkilere değinen bir roman. Bu nedenle zaman zaman duygulanmamak elde değil. Özellikle oğlunu kaybeden bir annenin hissettiklerini okurken.


Okumayı seven herkesin mutlaka elinden geçmeli bu kitap... Dediğim gibi ilk başlarda beni sıksa da sonu güzeldi.... :)

Ayrıca kitabın sonunda amiş dostluk ekmeği tarifleri var ben denemeyi düşünüyorum... Yapmaya başladığımda onuda paylaşırım şimdilik benden bu kadar... :)
Ayda'dan Sevgiler....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder