27 Ağustos 2015 Perşembe

***ŞEFTALİLİ KEK***



Herkese merhabalar;
Bugün bir arkadaş tavsiyesi ile denediğim bu keki sizinle de paylaşmak istedim.. Normal keklerden farkı içine toz krem şanti giriyor. Aslında kek kabarmamış gibi duruyor ama ben sanırım büyük boy kelepçeli kalıp kullandım. Orta boy kalıpta sanırım daha çok kabarır şimdi isterseniz size tarifine geçelim


MALZEMELER
  • 3 Yumurta
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 1 Çay bardağı sıvı yağ
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya
  • 2 su bardağı un
  • 1 Su bardağı soğuk süt
  • 1 Poşet toz krem şanti
  • 1 Adet şeftali
Öncelikle yumurtaları ve şekeri birlikte köpürene kadar çırpıyoruz. Daha sonra da diğer malzemeleri teker teker ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Yağlanmış, unlanmış bir kek kalıbına döküyoruz ve üzerine ay şeklinde dilimlenmiş şeftalilerimizi diziyoruz.. 180' de pişiriyoruz...

Şimdi size dikkat edilmesi gereken bir şey söyleyeyim..

Diğer keklere göre daha geç pişiyor. Ona dikkat etmeniz gerekir benim fırınımda 45 dakika da pişti.
Ama tadına bayıldım :) mutlaka deneyin derim :)
Ayda 'dan Sevgiler...


2 yorum:

  1. inşallah deneyeceğim ayda'cığım bizim ev kek canavarlarıyla dolu :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğiniz zaman bana da yorum atarsanız çok sevinirim. umarım beğenirsiniz :)

      Sil