30 Mart 2017 Perşembe

***MUSTAFA ATA 9 AYLIK****








Herkese merhabalar 

Canımın içi oğlum 9 aylık oldu bile.... Her geçen gün yaptıklarına bir yenisi ekleniyor ve ben her gün bambaşka bir heyecan yaşıyorum. Şuana kadar 5 diş çıktı 6.yolda geliyor. Diş dönemi sancılı uykusuz ve iştahsız ne yazık ki. Onu da beni de çok yoruyor ama bu dönem de ne kadar sakin olursanız bebeğiniz de daha kolay sakinleşiyor. Mustafa Ata diş çıkarırken ateşleniyor hemen ılık bir duş aldırıp tek kat giydiriyorum yani hemen ilaca sarılmıyorum. Normalde 3 aylıktı odasını ayırdığımızda ama diş çıkarma dönemlerinde yanımızda yatıyor bunun da bebeğimi sakinleştirdiğini düşünüyorum. Neyse ki bu da bir süreç bunu da anlatacağız yeter ki başka sağlık problemleri yaşamayalım 


Ek gıda dönemi de yarı blw yarı Türk anası versiyonu ile devam ediyor. Şuanda bizim yediğimiz herseyi yiyebiliyor. Sadece yumurta beyazı, süt ve hazır işlenmiş hiçbir şey vermiyorum..Çubuk kraker dışında. Yani bunu da sanırım her bebek yiyor.. Çubuk kraker yani bizim deyimimiz ile kıt kıt araba da yolda markette tam bir can kurtarıcı😊 

Mümkün olduğunca herseyi kendim yapmaya çalışıyorum. Hatırlıyorum da annemde kardeşim ve benim için herşeyi evde yapardı şimdi onu çok iyi anlıyorum. Diş çıkarma dönemi dışında iştahsızlık problemi yok herseyi severek yiyor zaten tadından hoşlanmazsa asla ağzını açmıyor... Tam bir küçük gurme😊 Önceden sadece çorba yoğurt ya da meyveyi öğünlerinde tek veriyordum ama bu ay farklı lezzetleri aynı öğünde veriyorum. Yani aynı anda çorbasını sebzesini yemeye başladı. Oda bu durumdan çok mutlu çünkü her öğünde beraber yemek yiyoruz.

  

Mustafa Ata 9.ay bitmeden tam anlamıyla emeklemeye başladı. Hala bazen sürünmek yuvarlanmak kolayına geliyor. Artık ayakta duruyor ve adimlaya başladı. Ayağa kalkmaya çalışıyor.   Hatta koltukta ayağa kalktığında bizim yardımınız ile sıralamaya başladı 😊 Diyorum ya zaman çok hızlı geçiyor ve bir gün içinde bile inanılmaz büyüyor.

Artık oyuncakları ile de çok keyifli  oynuyor. Ama hala en sevdiği şey benim kitaplarım. Evde sürekli kitaplığın önünde buluyorum her fırsatta orda 😊

Ondan bu performansı büyüyünce de görmek isterim😊

Kucağımıza aldığımız da kapıyı gösterip hadi diyor. Ve sürekli ağzında şu cümle ''Ata gel geeeel '' 😊 Bir de karnı acıkınca ham ya da mam mam diyor
Artık duygularını daha net belli ediyor seviniyor üzülüyor😊 Alkış yapmayı, bay bay yapmayı , işaret parmağı ile seni gibi seni yapmayı öğrendi. Aaa birde perdenin arkasına saklanıp ceee eee yapıyor. Ve bu ay ilk kez gözlerinde yaş gördüm.. Ama dilerim ki ömrüne gözünden mutluluk dışında yaş akmasın canım yavrumun.


Bizden şimdilik haberler bu kadar 
Sevgiler Ayda'dan ve Mustafa Ata'dan

Beni instagram hesabımdan takip etmek için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder