17 Mayıs 2018 Perşembe

LİMONLU ÇATLAK KURABİYE


Herkese merhabalar
Bugün mutfağınızı misler gibi limon kokutacak bir tarifle karşınızdayım.
Çay ve kahve saatleri için de çok ideal.
🍊🍊🍊
Gelelim yapımına
Malzemeler

2 Yumurta
1 Çay bardağı sıvı yağ
5 Yemek kaşığı pudra şekeri
7 Yemek kaşığı toz şeker
1 Limon kabuğu 
1 Limonun suyu
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
 3 Su bardağı un
 ( benim klasik bardak.. Siz yumurta büyüklüğüne göre unu ayarlayın)

Öncelikle un hariç bütün malzemeleri mikser yardımıyla çırpıyoruz. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu dinlenmesi için yarım saat buzdolabına kaldırıyoruz. Sonrasında dinlenmiş hamurumuza şekil verip tepsiye diziyoruz. Üzerine pudra şekeri eleyip 180' fırına veriyoruz. Çok çabuk pişiyor o yüzden kontrollü olun. Zaten pişmeye başladığını eve yayılan limon kokusundan anlayabilirsiniz
Fırından ilk çıktığında çok sıcak ve yumuşak olacağı için soğuyana kadar tepside kalırsa iyi olur..
Yapımı ile ilgili fotoğrafları aşağıya bıraktım.
Sizde denerseniz benimle yorumlarınızı paylaşmayı unutmayın.
Ayrıca beni instagram hesabımdan da takip etmek isterseniz
Sevgiler Ayda'dan
💛💛💛💛





Bunlar da benim canım oğlumun yaptığı ilk kurabiyeler 🍪🍪🍪
                                


1 yorum:

  1. Nefis görünüyor :) Ellerinize sağlık. Ben de bu tür çatlak kurabiyeleri çok seviyorum. Kakaolusu da güzel olur sanırım.

    YanıtlaSil