8 Temmuz 2015 Çarşamba

***TARİF*** NİŞASTALI KURABİYE**

NİŞASTALI KURABİYE
Ben canım sıkıldığında kendimi mutfağa verenlerdenim..Bugünde çok yakın bir arkadaşım boşanıyor ve ben yanında olamıyorum diye attım kendimi mutfağa..Ve karşınızda nişastalı kurabiye..Hemen hemen herkes bu tarifi bilir ve uygular..Ama herkes kendi yorumunu katar tarife... Buda benim yorumum...
MALZEMELER
  • 1 Su bardağı pudra şekeri
  • 1 Paket margarin veya tereyağ ( oda sıcaklığında )
  • 4 Yemek kaşığı un
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya
  • Aldığı kadar buğday nişastası
ÜZERİNE
  • Tarçın
Bütün malzemeleri yoğurma kabına alıp güzelce yoğuruyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken sadece un miktarı 4 kaşıktan fazla koyulmayacak. Ve hamurun kıvamı nişasta ile sağlanacak. Ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz... Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsimize diziyoruz. Üzerine bıçak ile kesik atıyoruz. Kurabiyelerimize tarçın serpip 75 dereceye ayarladığımız fırında yaklaşık 25 dakika pişiriyoruz... soğuduktan sonra tepsimizden alıp servis tabağına alabilirsiniz...
AFİYET OLSUN :)
Beni ve yaptıklarımı instagram hesabımdan da takip edebilirsiniz

4 yorum:

  1. Yapmak isterim ama mutfakla aram olmayınca çekimser kaldım. Buğday nişastası un yerine mi kullanılıyor? Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet nişasta un yerine kullanılıyor... un sadece 4 yemek kaşığı :) ben teşekkür ederim

      Sil
  2. 1 paket margarin ve tereyağı yazmışsın bir de, "ve" yerine "veya" mı olacaktı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa aaa evett ve yerine veya olacaktı hemen düzeltiyorum :)

      Sil